Olin seitsemän kk ku pääsin rauniokoira kurssille, vaikka sinne oli ikäraja 15kk. Nyt olen jo vuoden ikäinen ja menen seuraavaksi maasto kurssille, sekin on niitä pelastuskoira touhuja. Mun ihminen tykkää siitä ja mä myös, saahan siellä paljon nannaa helposti ja vielä lopuksi pitkään leikkiä! Vapaa-ajan mä vietän mun kavereiden kaa, me riehutaan ja taistellaan ja löhötään ja haukutaan;) Mulla on paljon kavereita; yks ihana tyttö-rotweiler, aah se on niin nami!!! Sitte mulla on yks aivan ihana tyttö-weimarin seisoja, oi oi, kuola valuu ku ajattelen sitä.. Sit on sellasia satunnaisia tyttöjä, mut niistä ei saa kertoo näin julkisesti, ettei mene vakkarimuijien korviin! Sit tietty iha jätkä kaverei kenen kans taistellaan ja vihellellään tyttöjen perään.. Iiro tietty, se iso keltainen bokseri joka on mulle ku veli, sillä on muuten ihana pikku systeri, se on viel hiukka nuori, mut se on mun sit ku se kasvaa isoks ja ihanaks, sit sellainen helkkarin iso pentu sakemanni, se on kans kiva, sen kaa juostaan kilpaa metsäs ja hypätään kilpaa kura ojiin ja uimaan! Sit mul on viel bestiksenä yks tyttö-dalmis, se on tällainen rauhallinen ku minäki ja sen kaa vaan hengaillaan ja seurataan ulkopuolisten meininkiä, sil on taas iso ja pelottava iso-veli, siks en oo sitä viel uskaltanu yrittää, mut ooottakaa vaan hi hi.. Sit on niitä pikku kavereita jos jonkinmoista, on karvaista ja vähemmän karvaista ja ketterää ja kärttyistä ja hiljaista ja rauhallista ja sit on viel kaks mäyräkoiraa! Oo, se vanhempi on niin mukava herrasmies et oon tainnu siihenki vähän tykästyy, älkää nyt vaan ymmästäkö väärin, en mä mikään "sellainen" poika ole, se vaan on niin hemmetin ihana! Sil on pikkuveli myös, se on tosi jees ja tykkään kans sen kaa "painii".. Mä tykkään pääasias kaikist koirist ja jos joku tuntuu pelottavalta niin mä väistyn taka vasemmalle.

 Mä oppisin muuten tänä kesänä uimaan, ensin mun ihminen vei mut iha väkisin sinne hirveään veteen , mut sit huomasinki et sehän oliki tosi kivaa ja aloin mennä iha itse sinne, ihminen tietty taas kehu ja tanssi siitäki suorituksest..Eipä se must itsest mitää kummallist ollu, kuumaki oli. No, hyvä et mun ihminen tykkää niist asioist mitkä must itsestäki on maailman hauskimpia!